SD Haninge/Nynäshamn skriver i tidningen Mitt i Haninge | Sverigedemokraterna Haninge

SD Haninge/Nynäshamn skriver i tidningen Mitt i Haninge

Debattartikel av våra företrädare

Bygg nya badhuset i Västerhaninge

Haninge kommun har så smått börjat planera för ett nytt badhus i kommunen. Då det redan finns badhus i kommunen vill Sverigedemokraterna att ett nytt badhus byggs i Västerhaninge. Vi anser att det är viktigt att även de kommuninvånare som bor i de södra delarna av kommunen har nära till ett badhus så att det blir enkelt för alla kommuninvånare att kunna simma och bada.

Sverigedemokraterna ser många fördelar med att det byggs ett badhus kombinerat med ett äventyrsbad och att det byggs så stort att man kan arrangera simtävlingar där. Ett äventyrsbad ger underhållning åt kommuninvånarna och har även den fördelen att det kan locka mäniskor från andra delar av länet, vilket kan ge ökade inkomster åt kommunen och dess näringsidkare då besökare handlar i närliggande affärer.

11793262_1031665646846652_321774060_n

Placeringen av ett nytt badhus i Västerhaninge gör det enklare för barn och ungdomar, från bland annat Nynäshamns kommun, att komma dit och ha roligt samt att lära sig simma bättre. För varje år som går visar undersökningar att simkunskaperna försämras hos våra barn och ungdomar. Vi anser att det är viktigt att så många barn och ungdomar som möjligt kan lära sig simma ordentligt, så att vi i möjligaste mån kan undvika drunkningsolyckor.

Christian Lindefjärd, ordförande i Sverigedemokraterna i Haninge

Kennerth Valtersson, gruppledare i kommunfullmäktige